Kan jeg styre pilleovnen uden smartphone?

Ja, det kan man på displayet på pilleovnens bagside. Se manual for guide til nødstyring under emnet “Nødpanel” og “Funktioner nødpanel”.

Kan jeg styre pilleovnen uden smartphone?

Hvordan indstiller jeg pilleovnen til at tænde og slukke automatisk?

For at indstille pilleovnen til at starte op og slukke på de ønskede tidspunkter, kan man tilgå Indstillinger (SET) , “Funktioner” og derefter vælge “Chrono” – altså “tid” på italiensk. Herinde skal chronotermostaten sættes på “ON”. Vælg “T1/T2/T3” for at tildele ønskede temperaturniveauer. Under “Dage” tildeles hver dag samt hver time et temperaturniveau, som indtastet under “T1/T2/T3”. Tryk det antal gange for at tildele trinnet. Husk at trykke “Gem” nederst. Ovnen bekræfter med et bip.

Hvordan indstiller jeg pilleovnen til at tænde og slukke automatisk?

Hvordan konfigurerer jeg den eksterne temperatursensor?

MAESTRO appen skal forbindes gennem netværket WiFi-HOME først. Herefter kan man konfigurere den eksterne temperatursensor ved at tilgå Indstillinger (SET), “Basisindstillinger” og derefter “Tilbehør”. For aktivering af temperatursensoren sættes batterier i eller trykkes der gennem et af de 2 nederste huller på sensorens front med en papirsclip. Nu er den aktiveret til forbindelse i 5 minutter. Læs den udførlige guide i pilleovnens manual under emnet “Konfigurering tilbehør ovn”.

Hvordan konfigurerer jeg den eksterne temperatursensor?

Hvordan nulstiller jeg fejl?

Hvis appen giver en notifikation omkring fejlkode A01, A02, A03, A05 og A21 kan du først nulstille denne ved at være ved pilleovnen. Ved løst fejlkode (såsom at fylde flere træpiller på) skal pilleovnen nulstilles på det fysiske display bagpå ovnen – tryk på displayets knap i 3 sekunder. Herefter bør den vise grøn og er nu nulstillet.

Notifikation om fejl i app’en forsvinder herefter.

Hvordan nulstiller jeg fejl?

Hvilken router behøver jeg?

MAESTRO-teknologi kræver ikke et bestem mærke, men du bør have en router, der kan håndtere 2.4 ghz.

Herudover bør routeren stå centralt i huset og gerne så højt som muligt.

Hvilken router behøver jeg?

Jeg har fået nyt netværk/jeg vil dedikere nyt netværk til pilleovnen

I tilfælde af at du vil dedikere pilleovnen til nyt netværk ved at indtaste netværkets SSID/password, skal du genstarte routeren. Pilleovnen vil derfor miste signalet til routeren, og du skal derfor nu logge på WiFi “MCZ-RemoteService”. Gå på din mobil browser (Safari, Internet, Chrome etc.) og indtast 192.168.1.1 i adresselinjen. Herefter vil du blive bedt om at indtaste dit SSID (netværkets navn) samt password.

Jeg har fået nyt netværk/jeg vil dedikere nyt netværk til pilleovnen

Appen notificerer om en fejlkode

Hvis appen giver en notifikation omkring fejlkode A01, A02, A03, A05 og A21 kan du først nulstille denne ved at være ved pilleovnen. Ved løst fejlkode skal pilleovnen nulstilles på det fysiske display bagpå ovnen – tryk på displayets knap i 3 sekunder. Herefter bør den vise grøn og er nu nulstillet.

Appen notificerer om en fejlkode

Jeg har en live oversigt over enheder tilkoblet mit netværk – her findes min MCZ pilleovn ikke.

Kan du ikke se den tilkoblede pilleovn på oversigten over enheder, så har den højst sandsynligt mistet forbindelsen.

  • Tjek netværksforbindelsen.
  • Hvis slukket og nedkølet kan stikket fra pilleovnen trækkes ud – vent 15 sekunder før du sætter det i igen.
  • Genstart app og forsøg at genskabe forbindelse ved at trykke på pilleovnens navn i appens enhedsoversigt.
  • Virker dette ikke, så tjek da, at pilleovnen er forbundet til netværket. Åbn mobilens indstillinger – tjek WiFi’s – kan du finde MCZ-RemoteService bør du forbinde til denne. Åbn mobilens browser og indtast 192.168.1.1 i adresselinjen. Herefter skal du præcist indtaste dit netværksnavn (SSID) samt password.
Jeg har en live oversigt over enheder tilkoblet mit netværk – her findes min MCZ pilleovn ikke.

App’en kan ikke få forbindelse til ovnen

  • Tjek din forbindelse til routeren.
  • Genstart altid app og tjek efter opdateringer på hhv. App Stove eller Google Play, hvis du mistænker fejl.
  • Kontrollér at din pilleovn er dedikeret til netop dit netværk (SSID). Findes MCZ-RemoteService i listen over ledige netværk, så tilslut dig denne og følg instruksen i MAESTRO Quick-guiden herunder. Hvis du har gjort dette, men det stadig ikke fungerer, så tjek igen om MCZ-RemoteService findes i listen over ledige netværk. Gør den dette, har du ikke tilsluttet til netværket korrekt. Indtast det præcise netværksnavn samt password.
  • Genstart app.
  • Husk også at trykke på pilleovnen (navnet givet til din MCZ ved konfigurering).
App’en kan ikke få forbindelse til ovnen