Garanti

Læs om din garanti her

Med vores MCZ Tryghedskoncept er det ikke længere nødvendigt at forholde sig til reklamationsret og garanti. Vi har gjort det enkelt og yder altid 2 års garanti på din nye MCZ pilleovn. Her er dog alligevel et par bemærkninger til Tryghedskonceptet.

Ved driftsstop

Hvis du oplever et driftsstop på din pilleovn, er det vigtigt, at ty til din brugsvejledning, inden du bestiller en servicetekniker. Besøg af en af vores serviceteknikere kan nemlig udløse en faktura, hvis der vurderes, at der ikke er en fejl eller mangel ved pilleovnen – også i garantiperioden. Eksempelvis dækkes blokader i sneglen ikke af garantien.

Du kan læse vores ofte stillede spørgsmål på denne side.

Garanti? Reklamation?

Jævnfør købeloven er der som udgangspunkt 6 måneders garanti på din pilleovn fra købsdatoen og 24 måneders reklamationsret. Med MCZ Tryghedskonceptet er du dog dækket af garanti i alle 24 måneder. Det er altså vores ansvar at rette eventuelle produktfejl i denne periode. Dette gør vi altid onsite på kundens adresse. Denne gratis afhjælpning gælder dog IKKE:

  • fejl eller skader opstået i forbindelse med transport
  • fejl eller mangler, der skyldes uhensigtsmæssig håndtering, misbrug, fejlbetjening, forkert tilslutning eller opstilling – eller ændring af produktets elektriske eller mekaniske dele (Vi anbefaler derfor altid autoriseret og kvalificeret montering og installation)
  • fejl der kunne have været undgået/afhjulpet ved hjælp fra vejledningen

Garantiservice

Ønsker du at gøre brug af din garanti, udføres servicen som udgangspunkt altid af MCZ’s officielle servicecenter, MCZ Service.

MCZ Service udfører udelukkende godkendt service med originale reservedele. MCZ Norden A/S tilbyder 10 års leveringsgaranti på MCZ reservedele.

Har du yderligere spørgsmål til ovennævnte er du velkommen til at kontakte vores kundeservice. Se hvordan du kan komme i kontakt med os her.

Har du dog brug for service, kan du bestille dette ved vores servicecenter på www.mczservice.dk.