Reklamationsret

Reklamationsret

Læs om din reklamationsret her

Hvis du er i tvivl omkring din reklamationsret, når du vil købe en pilleovn, så har vi udformet disse afsnit til dig.
Vi anbefaler alle vores kunder at kende deres garanti- og reklamationsret.

Ved driftsstop

Hvis du oplever et driftsstop på din pilleovn, er det vigtigt, at ty til din brugsvejledning, inden du bestiller en servicetekniker. Besøg af en af vores serviceteknikere kan nemlig udløse en faktura, hvis der vurderes, at der ikke er fejl eller mangel ved produktet – også i reklamationsperioden.

Du kan læse vores ofte stillede spørgsmål på denne side.

Garanti? Reklamation?

Jævnfør købeloven er der som udgangspunkt 6 måneders garanti på din pilleovn fra købsdatoen. Vi kan dog tilbyde 6 måneders ekstra garanti ved registrering af din pilleovn, så du dermed har 12 måneders garanti på din MCZ pilleovn. I denne periode gælder formodningsreglen; Man formoder, at en given fejl var til stede på leveringstidspunktet. Det er altså vores ansvar at rette evt. fejl sket på leveringstidspunktet.

Efter din garantiperiode (6/12 måneder) indtræder din reklamationsperiode. Her hviler bevisbyrden, efter dansk køberet, altså på dig, hvis der sker et driftsstop på produktet. Det vurderer vi ud fra en servicetekniker, der vil besøge dig, hvis du vil gøre brug af din reklamationsret.

Efter din garantiperiode træder din reklamationsret med gratis afhjælpning i kræft. Denne gratis afhjælpning gælder dog IKKE:

  • fejl eller skader opstået i forbindelse med transport
  • fejl eller mangler, der skyldes uhensigtsmæssig håndtering, misbrug, fejlbetjening, forkert tilslutning eller opstilling – eller ændring af produktets elektriske eller mekaniske dele (Vi fraråder derfor på det kraftigste uautoriseret montering og installation)
  • fejl der kunne have været undgået/afhjulpet ved hjælp fra vejledningen

Uautoriseret montering og installation

Vi anbefaler altid på det kraftigste at sørge for autoriseret montering/installation af din nye MCZ pilleovn. Hvis vi kaldes til service på en pilleovn opført af uautoriserede parter, vil vi udskrive en faktura på et opstartsbesøg (værdi: 995,-).

Reklamationsservice

Ønsker du at gøre brug af din reklamationsret, udføres service af enten din autoriserede forhandler eller MCZ’s dedikerede servicecenter, MCZ Service.

MCZ Servicecenter og de autoriserede MCZ forhandlere i Danmark udfører udelukkende godkendt service med originale reservedele.
MCZ Norden A/S tilbyder 10 års leveringsgaranti på MCZ reservedele.

Produktregistrering

Når du køber en MCZ pilleovn, anbefaler vi at registrere den. Fordelene ved at lade den registrere:

  • 6 mdrs. ekstra garanti på din pilleovn (12 mdr.)
  • Hurtigere support
  • Nemmere sagsbehandling
  • Automatisk påmindelse om service

Har du yderligere spørgsmål til ovennævnte er du velkommen til at kontakte vores kundeservice. Se hvordan du kan komme i kontakt med os her.

Har du dog brug for service, kan du bestille dette ved vores servicecenter på www.mczservice.dk.

Se flere pilleovne